Hvordan handle?

Vi har bygd opp vår nettbutikk med hovedkategorier, og underkategorier. Du kan også søke på varenr, varenavn og produsent.

For et fullstendig prisbilde (inkludert frakt), velg produktene som du ønsker å handle og klikk til handlekurv og deretter kasse. Fraktprisen vil da bli påført for varene du ønsker tilsendt. Prisen som du ser i kassebildet er den som du betaler, det vil ikke tilkomme noen ekstra avgifter eller gebyrer. 

Nettbutikken er ikke tilgjengelig for kunder utenfor Norge. Varer sendes kun til adresser i Norge.

BestMarin nettbutikk opererer kun mot privatkunder. Bedrifter som ønsker å handle i nettbutikken henstilles til å benytte kredittkort.

BestMarin nettbutikk restnoterer ikke varer, og selger kun lagerførte varer i sin nettbutikk. Varer som ikke fremkommer på lager, kan imidlertid være tilgjengelig hos en av våre forhandlere. Dette kan sjekkes ved å gå inn på varen og se lenken under Butikklager.

I nettbutikken blir du først opprettet som kunde i det du betaler din første ordre. Din brukerpålogging sendes da i samme e-post som din ordrebekreftelse. Din bruker er koblet mot e-postadressen du oppga ved betaling. Du kan når som helst endre passord for denne brukeren ved å klikke her.

Nett- og butikkpriser

BestMarin har ikke nødvendigvis like priser i nettbutikken og kjedebutikkene. Prisene i nettbutikken er kun veiledende priser for BestMarin sine kjedebutikker, og BestMarins kjedebutikker kan derfor fravike de veiledende prisene. Det kan også være kampanjevarer som har forskjellig pris. Alle prisene i nettbutikken er i norske kroner inkl mva, bortsett fra bøker som er mva fri.

BestMarin tar forbehold om prisendringer som skyldes endringer i valutakurser, endringer i lovpålagte avgifter eller vesentlige prisendringer fra våre leverandører.

BestMarin tar forbehold om trykkfeil som avdekker åpenbare urimelige avvik i pris tatt i betraktning varens faktiske verdi i markedet.  Åpenbare feil kan bli etterfakturert.

Ved kjøp i nettbutikken med direkte levering til Jan Mayen/Svalbard, bes kunden følge disse punktene med tanke på fritak av merverdiavgiften:

  • Send en henvendelse etter foretatt bestilling til salg@bestmarin.no og opplys at du ønsker merverdiavgift (mva) tilbakeført. Send også med ditt ordrenummer. 
  • Merverdiavgift vil deretter tilbakeføres på ditt Visa/Mastercard som ble benyttet ved kjøp, eller din faktura/finansieringsavtale vil avkortes med samme beløp.

Sikker og enkel betaling

BestMarin benytter Nets sikker betalingsløsning. Dette innbefatter

  • Visa og Mastercard kredittkort 
  • Nets Faktura
  • Vipps
Alle kunder som ønsker å betale med faktura, må legge inn fødsels- og personnummer i forbindelse med betaling. Disse vil bli kredittsjekket av Nets første gang. Når du handler via Nets betalingsløsning gjør du imidlertid en trygg og enkel handel og dine innlagte data blir sikkert håndtert. Nets faktura gir deg også muligheten til delbetaling. Dersom du ikke ønsker å legge inn ditt fødsels- og personnummer under betaling, må du betale med kredittkort og du vil få et eget valg for dette i lenken "Jeg ønsker ikke å oppgi personnummer". 
 
Dersom du har valgt å betale dine varer med Nets faktura, vil du først få tilsendt denne på oppgitt e-post etter at varene er sendt fra vårt lager.
 
Dersom du ikke ønsker å betale med faktura, mådu velge å betale varene med kredittkort. Etter å ha trykket "Fullfør kjøp", kan du velge å betale med kredittkort.

Fordeler med Nets Faktura:

  • Få varen før du betaler
  • Faktura kommer tilsendt direkte til din oppgitte e-postadresse
  • Betalingsfrist er 14 dager
  • Du kan laste ned alle dine fakturaer fra www.nets.no 
  • Mulighet for delbetaling 
For spørsmål vedrørende Nets betalingsløsninger, kontakt Nets kundeservice på telefon 08989 eller se www.nets.eu/nb-NO/payments/contact-us 
 
Spørsmål rundt betaling i nettbutikken
Dersom du har handlet eller forsøker å handle i vår nettbutikk og har problemer med betaling eller faktura, vennligst kontakt Klarna på telefon 08989 eller se www.nets.eu/nb-NO/payments/contact-us for ytterligere kontaktinfo og åpningstider.
 
Fraktmetoder
Vi tilbyr forsendelse med Posten/Bring.
 
*Vi håndterer betalingen av alle avgifter og skatter. Prisen som du ser i handlekurven er den som du betaler, og ingen avgifter, skatter eller gebyrer vil bli lagt til.
 
Fraktkostnader
Alle fraktkostnader vil bli vist i kassebildet når du har lagt inn de produktene du ønsker å få pris på. 
 
Prisen som du ser i kassebildet er den du betaler. Der er ingen skjulte gebyrer eller skatter. Du betaler en gang, og deretter blir varene levert med ønsket fraktmåte.
 
Leveringsbetingelser 
BestMarin har transportforsikring på alle utsendte varer fra vårt lager til våre kunder og vi vil være den ansvarlige helt frem til du signerer ut papirene fra transportøren.
 
Når du mottar dine varer fra bestmarin.no, ber vi deg om å sjekke at alt er uskadet. Hvis det mot formodning er synlige transportskader på ditt produkt, ber vi deg å kontakte oss umiddelbart, og hvis mulig, ta bilde av skadeomfanget. Send bildene til BestMarin - salg@bestmarin.no
 
NB! Når du mottar varen fra transportøren så undertegner du på at varen er feilfritt levert til deg som kunde. Det er da svært viktig at du sjekker varene for skader før du skriver under. Husk det er deg som da er ansvarlig for eventuelle skader etter du har signert fraktbrevet. Hvis det skulle vise seg at det er en synlig skade som rift, bulk eller lignende, kan du be om å få sjekket varen, for så å signere fraktbrevet. Merk ned enhver skade på fraktbrevet selv om det kun er esken som er skadet. Om dette ikke er gjort, kan vi ikke kreve dekning av transportøren om det skulle vise seg å være produktskade.
 
Returprosedyrer
All retur må meldes inn til oss via skjema du mottok i forsendelsen. Dersom du mangler dette skjemaet, vennligst hent dette her. I skjemaet fyller du ut nødvendige opplysninger og hvorfor du ønsker varen returnert. Merk at det er kun varer kjøpt i nettbutikken som kan sendes tilbake. Varer som er kjøpt i våre kjedebutikker, må returneres i aktuell butikk.
 
For gyldig retur skal både produkt og emballasje være komplett og i samme tilstand som da du mottok det. Returer som ikke oppfyller dette kravet vil bli returnert for senders omkostning. Varer som sendes i retur, som postoppkrav vil ikke bli hentet.
 
Returfrister
  • 14 dager (I henhold til norsk lovgivning) 
For at en retur skal være gyldig må den være avsendt innenfor fristen som starter å løpe i det du mottar* din forsendelse. For at vi skal kunne ta kartbrikker i retur MÅ forseglingen være hel.
 
*Første leveringsforsøk, eller når forsendelsen var klar til avhentning.
 
Avbestilling
Dersom du ønsker å avbestille varene gjøres dette ved å kontakte kundeservice på telefon 955 28 567 (åpningstid 9-16), eller pr mail salg@bestmarin.no 
 
Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi BestMarin skriftlig melding pr epost til salg@bestmarin.no om du vil påberope deg mangelen. BestMarin vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
 
Angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen, og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema, du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettskjema.
Dersom kjøper ikke har mottatt angrerettskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (eks, e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. For å hente angrerettskjema på nytt, klikk her
 
Uavhentet pakke
Når en pakke er sendt fra oss har kunden ansvar for å hente ut varene fra Postkontoret / Post i Butikk og returnere varen raskest mulig, om man vil benytte angrefristen.
NB! Dersom kunden ikke henter ut pakken vil vi for å dekke fraktkostnader tur/retur, behandling og emballasje vil uavhentede forsendelser belastes kunden med et gebyr på kr. 500,-.
Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli oversendt til inkasso.
Henter du ikke pakken eller nekter mottak av denne, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet og man tar ikke det ansvaret man etter loven har når man bestiller varer.
 
Pakkesporing - Track & Trace
Vår samarbeidsleverandør TransportNett tilbyr pakkesporing av ditt kjøp sendt med Posten Bring. Du vil derfor motta en Track&Trace mail i det øyeblikket din pakke blir sendt ut fra vårt lager. I denne mailen kan du finne en lenke som viser hvor pakken befinner seg til en hver tid. Det vil også bli sendt en e-post til din oppgitte e-postadresse når pakken kan hentes på ditt nærmeste postkontor.
 
Har du ikke mottatt en Track&Trace mail innen klokken 17.00 den dagen din ordre blir sendt ut, sjekk først din junkmailfolder, eller kontakt oss på salg@bestmarin.no